השפה האנגלית ההיסטוריה וההווה

השפה האנגלית היא שפה מערב גרמאנית. החלו לדבר בה בראשית ימי הביניים. מדברים באנגלית בבריטניה, בארצות הברית, באוסטרליה בניו זילנד בקנדה ובאירלנד. אנגלית היא בין הנלמדות ביותר כשפה שנייה, היא נחשבת לשפת העסקים ולשפה הבין לאומית מהחשובות ביותר. בעבר הרחוק השפה השכיחה ביותר היתה הצרפתית , אך במשך השנים האנגלית השתלטה על העולם , והיום השפה הראשונה שנילמדת בבית הספר בישראל היא אנגלית ולא צרפתית.

השפה האנגלית היא היתוך של כמה שפות, יש בה מקורות גרמניים, מקורות לטיניים, מקורות אירופיים, אפילו השפעות ויקינגיות. השפה האנגלית כוללת אוצר מילים גדול, סוגי איות שמושפעים משפות רבות ועושר לשוני ניכר.

השפה האנגלית היא כמובן לא רק שפה מרכזית בארצות רבות, אלא גם נחשבת לשפה בין לאומית חשובה. השפה האנגלית היא שפה עולמית. כלומר האנגלית היא השפה הזרה המוכרת ביותר. בארצות רבות בעולם מלמדים את השפה האנגלית כשפה זרה. השפה האנגלית דבורה בקרב ארגון האומות המאוחדות וכן בקרב כלי תעופה וכלי שייט בכול העולם.

השפה האנגלית נלמדת בעיקר במדינות אירופה וגם דבורה כשפה ראשונה או שנייה בקרב מדינות אירופיות רבות. אנגלית היא גם שפת האקדמיה ושפת המדע. מחקרים ופרסומים אקדמיים ומדעיים מתבצעים בשפה האנגלית בכול העולם , לא רק בישראל . שליש מהפרסומים הספרותיים בעולם נכתבים באנגלית וכן כשליש מדפי האינטרנט נכתבים באנגלית. זה אחוז גבוה מאוד ביחס לאוכלוסיות דוברות אנגלית בעולם.

טכנולוגיה מודרנית והשפה האנגלית

מילים של השפה האנגלית חודרות אל שפות אחרות ואפילו עוצרות את התפתחותן, ניתן לראות כי מושגים חדשים למשל מתחום האינטרנט נשארים בשפות רבות בשפה האנגלית והשפות המקומיות לא מוצאות להן מילים בשפה שלהן. כך האנגלית משפיעה וחודרת אל שפות רבות והיום אנשים דוברי  שפות רבות דוברים מילים באנגלית כחלק מהשפות המקומיות שלהם כאלו אלה מילים מקוריות ולא העתקה מהאנגלית. אלה הופכים את השפה האנגלית למעין שפה אימפריאליסטית, שפה שחודרת ומשפיעה על שפות אחרות בכול העולם.

כמו בכול שפה, יש משלבים שונים בשפה האנגלית יש באנגלית שפה רשמית הכתובה בספרים, יש שפת סלנג, יש משלבי ביניים כמו שפת התקשורת. יש ניבים שונים של אנגלית, האנגלית הבריטית שונה מהאנגלית האמריקאית אשר שונה מהאנגלית האירית וכיוצא בזה. יש מבטאים שונים באנגלית המעידים על מקור הדובר. אפילו בתוך ארצות הברית עצמה יש מגוון גדול של מבטאים ודרכי ביטוי של האנגלית האופייניים לאזורים שונים בתוך ארצות הברית. לעיתים אנשים שונים מארצות דוברות אנגלית לא מבינים אחד את השני בגלל המבטא השונה כ”כ.

בד”כ בתחום התרגומים בישראל , 90 % מהפניות הן תרגום לאנגלית או תרגום מאנגלית.

זקוקים לשירותי תרגום לאנגלית?

זמנהוף שירותי תרגום מבצעת תרגום לאנגלית ותרגום מאנגלית במחיר תחרותי , והכי חשוב התרגום מתבצע עי מתורגמנים בעלי שפת אם .

מאמרים נוספים יפורסמו בהמשך לגבי שפות שכיחות אחרות בתחום התרגום , לדוגמה תרגום לפורטוגזית , או תרגום לספרדית הא גם תרגום מאוד שכן , וזה הגיוני מאוד  , ישנה אוכלוסיה גדולה מאוד דוברת את השפות הנ”ל.

צרו קשר להזמנת תרגום / מידע נוסף

טלפון:072-235-7545
פקס:072-235-7546
אימייל:office@zamenhof.co.il